arastir

Beyaz yakalıların 2025’te çalışma hayatına dair beklentileri

24 12 2024

Yetenek yönetimi, çalışan motivasyonu ve deneyimi bugün liderlerin ajandasında en önemli başlıklar arasında.

Çalışan beklentilerinin her geçen gün değiştiği günümüzde, iyi bir deneyim tasarlamak, esneklik ve şeffaf bir iletişim gerektiriyor.

Pluxee olarak, çalışanı mutlu eden dünya vizyonuyla çıktığımız yolculukta işveren ve çalışan arasında köprü kurma misyonumuz doğrultusunda, yeni yıl yaklaşırken beyaz yakalı çalışanların 2025’e dair beklentilerini öğrenmek üzere bir araştırma gerçekleştirdik.

Araştırmamız, maaş, yan haklar, cinsiyet eşitliği, çalışma modelleri ve çalışan bağlılığı gibi konularda işverenlere rehberlik edecek değerli içgörüler sunuyor. Çalışan motivasyonu nasıl sağlanır sorusu daima gündeminde olan şirketler için bu veriler rehber niteliği taşıyor.

İşte öne çıkan bazı sonuçlar:

Yan haklar maaş kadar önemli

Çalışanı motive etmenin yöntemleri arasında bulunan yan haklar, çalışanların beklentileri arasında da oldukça önemli bir yer tutuyor. Mevcut yan haklar arasında yemek ve ulaşım öne çıkarken, çalışanlar en çok %31 ile araç desteği ve %29 ile sağlık sigortası talep ediyor. Ek olarak, performans primleri de talep gören yan haklar arasında. Bu veriler, çalışanların yalnızca temel ihtiyaçlarının karşılanmasıyla yetinmediğini, aynı zamanda kendilerine değer verildiğini hissettiren uygulamaları kıymetli bulduğunu ortaya koyuyor.

70

 

4 günlük çalışma haftası: Yeni bir trend

Haftada 4 gün çalışma modeli, beyaz yakalı çalışanların gündeminde hızla yükselen bir konu. Özellikle Belçika, Japonya gibi ülkelerde denenmeye başlanan bu düzenleme, çalışanlara daha fazla zaman tanıması açısından iş-yaşam dengesini sağlamak isteyen çalışanlar arasında öne çıkıyor. Araştırmada, katılımcıların %62’sinin bu model için maaşlarından %9’a varan bir kesintiyi kabul edebileceğini belirtmesi değişen çalışma dinamiklerini açıkça ortaya koyuyor.

62
87

 

Fırsat eşitliği

Araştırmanın dikkat çeken bir diğer noktası ise cinsiyet eşitliği algısındaki sektörel farklılıklar oldu. Katılımcıların %70’i, maaş zamlarında cinsiyet eşitliğinin gözetildiğini düşünürken özellikle eğitim ve finans sektörlerinde iyileştirme alanları olduğu dikkat çekiyor. Eğitim sektöründe katılımcıların %39’u, finans sektöründe ise %31,9’u maaş zamlarında eşitliğin sağlanmadığını belirtiyor.

Görev: Yeteneği elde tutmak; Çözüm: İyi bir çalışan deneyimi

İyi bir çalışan deneyimi tasarlamanın yolları arasında, kişiselleştirilebilen dijital yan hak düzenlemeleri ve çalışanların takdir edildiğini hissettiren uygulamalar ön plana çıkıyor. Özellikle performans primleri ve kariyer gelişim destekleri gibi uygulamalar, çalışanların kurumlarına olan sadakatini güçlendirebilecek önemli aksiyon alanları arasında. Bunun yanı sıra, maaşın yanı sıra yan haklar ve esnek çalışma düzenlemelerinin, çalışanların işveren tercihlerinde kritik öneme sahip olduğu oldukça net.

27

 

2025’te odak noktası: Çalışan deneyimi

Çalışan motivasyonu ve deneyimi, 2025 yılında da iş dünyası için önemli başlıklardan biri olmaya devam edecek. Çalışan beklentilerinin her geçen gün şekil değiştirdiği günümüzde iş verenlerin çalışan deneyimine odaklanarak bu alanda iyileşme sağlamaları çok önemli. Araştırmamızın çıktıları, çalışan deneyimini iyileştirmek ve bağlılığı artırmak için şirketlerin yan hak düzenlemelerini önceliklendirmesinin oldukça önemli olduğunu bir kez daha gösteriyor. Maaş beklentisinin yanı sıra çalışanın takdir edildiğini ve değer gördüğünü hissettiren uygulamalar çalışan bağlılığını güçlendiriyor ve şirket performansına pozitif etki ediyor.

75

 

Biz de Pluxee olarak, yenilikçi ve dijital çözümlerimiz ile bireylerin refahına iş yaşamlarında ve ötesinde katkıda bulunacak anlamlı, kişiselleştirilmiş deneyimler sunmayı hedefliyor, çeşitli yan hak çözümlerimiz ile çalışanların satın alma gücünü destekliyoruz. Çözümlerimiz hakkında detaylı bilgi almak için tıklayın.

Araştırma metodolojisi hakkında

Araştırma, Türkiye genelinde 26 farklı ilden, 500 beyaz yakalı çalışanın katılımıyla gerçekleştirildi. Çalışma, kantitatif yöntemlerle, C.A.P.I (Bilgisayar Destekli Kişisel Görüşme) tekniği kullanılarak yapıldı. Katılımcılar, çeşitli sektörlerden farklı yaş gruplarını ve pozisyonları temsil ederek geniş bir yelpaze oluşturdu.