efatura

e-Fatura Başvurusu Nasıl Yapılır?

12 12 2024

Dijitalleşme ile birlikte hızla değişen modern iş dünyasında hız ve verimlilik oldukça önemli konular. Artık iş süreçlerinde ürün veya hizmetinin yanı sıra hızlı olmak da gerekli. İşte bunun için dijital dünyanın dinamiklerine ayak uydurmalısınız. e-Fatura uygulaması hız ve verimlilik için tercih edilen muhasebeleştirme uygulamaları arasında yer alır. Çevre dostu, hızlı ve güvenilir bir çözüm olan bu uygulama işletmelere hem maliyet hem de zaman tasarrufu sağlar.

Peki, e-fatura başvuru nasıl yapılır? Eğer siz de işletmenizin bu dijital dönüşüme katılmasını istiyorsanız doğru adrestesiniz.

e-Fatura Nedir?

E-fatura, elektronik ortamda düzenlenen, gönderilen ve saklanan dijital bir fatura çeşididir. Ülkemizde Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından yönetilen bu sistem hem işletmelerin mali süreçlerini kolaylaştırır hem de çevreye katkı sağlar. Tamamen dijital ortamda üretilen e-faturalar kağıt fatura ile aynı işleve sahiptir. Bu uygulamanın amacı muhasebeleştirme sürecinde yeni bir format oluşturmaktan ziyade tek format ve standartta satıcı ve alıcı işlemlerini sağlamaktır. Bu elektronik belge sisteminden yararlanarak zamandan tasarruf etmek ve kağıt israfının önüne geçmek isteyenlerin ilk olarak e-fatura başvurusu yapması gerekir.

e-Fatura Başvuru Süreci 

e-Fatura sistemine geçiş yapmak isteyen işletmeler ilk olarak e-fatura başvuru belgelerini tamamlamaları gerekmektedir. Başvuru sürecini başlatmak için şu belgelerin hazırlanması gerekli:

  1. e-Fatura uygulaması başvuru formu
  2. Elektronik Mali Mühür Sertifika Sahibi Taahhütnamesi
  3. Şirket kuruluş sözleşmesinin de yer aldığı Ticaret Sicil Gazetesi’nin notey onaylı nüsha
  4. Başvuru formuna imza atan yetkili kişilerin yetkisini gösteren noter onaylı imza sirküleri örneği

Bu belgeleri eksiksiz bir biçimde tamamladıktan sonra başvuru sürecini başlatabilirsiniz. Başvuru sürecinde şu adımları takip etmeniz yeterli olacaktır:

  • Mali Mühür Başvurusu 

    e-fatura başvurusunun ilk adımı mali mühür veya elektronik imza almaktır. Bu işlem ilgili işletmenin sisteme tanımlanmasını sağlar. Başvuru işlemini Kamu Sertifikasyon Merkezi’nin resmi sitesinden gerçekleştirebilirsiniz. Başvuru sayfasında ulaştığınızda karşınıza bir başvuru formu çıkacaktır. Başvuru formundaki bilgileri eksiksiz bir şekilde girdikten sonra “Akıllı Kart ve Kart Okuyucusu” seçimini yaparak ödeme işlemine gidebilirsiniz.  Başvurunun tamamlanmasının ardından mali mühür TÜBİTAK tarafından 3-10 iş günü içerisinde gönderilecektir.

    Mali mühür tarafınıza iletildikten sonra bilgisayarınıza tanımlama işlemi yapmanız gerekmektedir. Bu noktada Kamu Sertifikasyon Merkezi sitesinden bilgisayarınızın işletim sistemine uygun sürücüleri indirerek mali mührünüzü tanımlayabilirsiniz.

  • GİB e-Fatura Başvurusu 

    Mali mühür kurulum işlemini tamamladıktan sonra GİB e-Fatura başvurusu adımına geçebilirsiniz. Bu adımda Gelir İdaresi Başkanlığı'nın resmi web sitesine giriş yaparak e-fatura başvuru formunu doldurun. Burada sizden firma bilgileri, yetkili kişi bilgileri gibi temel bilgiler talep edilecektir. Gereken bilgileri girdikten sonra “Yararlanma Yöntemi” seçimi yapmanız gerekir. Portal, Entegrasyon ve Özel Entegrasyon olarak sunulan seçenekleri işletmenizin muhasebe donanımlarına göre değerlendirebilirsiniz. Eğer herhangi bir e-Fatura sistemine sahip değilseniz Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından ücretsiz sunulan “Portal” sistemini seçebilirsiniz.

    İşletmenizin muhasebe süreçlerini kolaylaştıracak uygulamalar hakkında bilgi almak isterseniz şu yazımızı incelemeden geçmeyin: Ön Muhasebe Nedir? Ön Muhasebe Programları Nelerdir? 

e-Fatura Başvuru Sorgulama Nasıl Yapılır?

E-fatura başvuru işlemlerinizi tamamladıktan sonra, başvurunuzun durumunu pratik bir şekilde kontrol etmeniz mümkün. Bu işlem için Gelir İdaresi BaşkanlığıUygulama ve Veri Yönetimi Daire Başkanlığı’nın adresinden yararlanabilirsiniz. İlgili sayfaya giriş yaptığınızda sizden mükellef tipi, vergi kimlik numarası ve T.C. kimlik numarası bilgileri istenecektir. Bilgileri doğru bir şekilde girdiğiniz takdirde başvuru bilgilerinizi görüntüleyebilirsiniz.

Pluxee İle Fatura Süreçlerinizi Kolaylaştırın! 

Pluxee teknolojik alt yapısıyla personel maliyet yönetimi süreçlerindeki fatura süreçlerini kolaylaştırıyor. Pluxee Business ve Pluxee Yemek gibi hizmetlerimiz şirket harcamalarını muhasebeleştirme işlemi için oldukça konforlu. Pluxee hizmetlerini tercih ederek hem vergi avantajlarından yararlanabilir hem de faturalandırma süreçlerini pratik bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.