İnsan Kaynaklarının İşini Kolaylaştıran 5 Öneri
1 03 2019
İş yerinizde süreçler yavaş mı işliyor?
İnsan kaynakları birimi olarak sorumluluğunuzdaki iş yükü çok mu fazla? O halde, iş akışını kolaylaştırmak için yararlanabileceğiniz çeşitli ürün ve hizmetleri keşfedin!
Son zamanlarda, şirketlerin insan kaynakları birimi eskisinden çok daha geniş bir sorumluluk alanına sahip. Bu nedenle, hayatın her alanında varlığını hissettiren teknolojik gelişmeler, insan kaynakları yönetimi konusunda da çeşitli kolaylıklar sunuyor. Bu gelişmeler ile geleneksel yöntemler yavaş yavaş terk edilirken firmalar, zamandan ve maliyetten tasarruf edebiliyor. Amacınız, iş süreçlerinin daha hızlı ve maliyetsiz ilerlemesini sağlamak ve bunun yanında nitelikli elemanları bünyenize katmaksa insan kaynaklarının işini kolaylaştıran önerilere göz atabilirsiniz.
1. İşe Alım Süreçlerinde Dijital Platformlardan Yararlanın
İnsan kaynaklarının en çok zaman harcadığı konuların başında “işe alım süreçleri” geliyor. Bu süreçleri daha hızlı ve kolay bir hale getirmek için dijital çözümlerden yararlanabilirsiniz. Örneğin; hızla artan iş arama siteleri, hem işverenlere hem de adaylara iletişim kolaylığı sunmasıyla çok sık kullanılan platformlar haline geldi. Bu tarz siteleri kullandığınızda daha seri bir şekilde adaylara ulaşmış ve iş yerinizdeki işe alım süreçlerini hızlandırmış olursunuz.
2. Operasyonel Kolaylıklar ile Zamandan Kazanın
Operasyonel işler, çok fazla zaman alıp yapılması gereken asıl işlerin ertelenmesine neden olabiliyor. İşe yeni girenlerin takibi, sistemde olan aksamalar derken bir bakmışsınız ki zaman su gibi akıp geçmiş. İnsan kaynakları biriminin vaktini alan bu tarz durumlara son vermek için Sodexo ürünleri size büyük kolaylıklar sunuyor. Örneğin, firmanız çalışanlarının yemek ihtiyacını Sodexo Restaurant Pass yemek kartı ve çekleriyle karşıladığı zaman, Sodexo Online Müşteri İşlem Merkezi sayesinde operasyonel süreçler çok daha hızlı ilerlemeye başlar. Yeni siparişler verme, eski siparişlerin takibini yapma, siparişlerin faturalarını takip etme, güncel kullanıcı listesi oluşturma ya da kayıp/çalıntı kart tespit etme gibi iş süreçlerini kolayca gerçekleştirebilirsiniz. Üstelik, raporlama hizmetiyle son 1 yıla ait geçmiş dönem siparişinizin detaylarını istediğiniz dosya formatında görüntüleme şansı elde etmiş olursunuz.
3. İnsan Kaynakları Uygulamalarından Yardım Alın
İnsan kaynakları çalışanları; kağıt formların yanlış doldurulması, kaybolması ya da işin tamamlanma süresinin aşılması gibi sorunlar yüzünden gerekenden daha fazla uğraşmak zorunda kalabilirler. Dijital dönüşüm ise şirketlerin bir nevi çözüm ortağı olarak, insan kaynakları için birçok yaratıcı ve pratik uygulamanın önünü açıyor. Siz de uzun ve karmaşık süreçleri kontrol altına almak adına insan kaynakları yönetimi için özel olarak oluşturulmuş yazılımlardan ve mobil uygulamalardan yardım alabilirsiniz. Geliştirilen yazılım ve mobil uygulamalar sayesinde, işe alım süreçleri, mülakatlar daha hızlı ama daha etkili bir hale geliyor. Örneğin; tek bir aday için harcadığınız 30 dakikayı kısaltarak daha fazla iş görüşmesi yapmanıza olanak tanıyor. Ayrıca bu tarz yenilikçi sistemlerle insan kaynakları, gerekli dokümanı bulma, doldurma entegre etme gibi uzun süreçlerle uğraşmak zorunda kalmıyor. Bahsettiğimiz uygulamalara birkaç örnek vermek gerekirse;
PaperWork, karmaşık İK süreçlerini bile rahatlıkla kontrol etmenizi sağlar. Bu mobil uygulama sayesinde tüm İK dokümanları sistem üzerinden takip edilebilir.
Linkedln Recruiter mobil uygulaması ile iş ilanlarınızı yönetebilir, yeni aday profilleri arayabilir ya da bulduğunuz aday profillerine çeşitli notlar ekleyebilirsiniz.
Uyumsoft’a ait HRM İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulaması, işe alım sürecinden iş gücü yönetimine kadar etkili birçok çözüm sunuyor.
Berqun’un geliştirdiği Bilgisayar İzleme ve Personel Takip Yazılımı ise firmanızdaki çalışanlarınızın vakitlerini nasıl harcadıklarını kontrol etmenizi sağlayıp performansları hakkında fikir edinmenize yardım ediyor.
Sodexo, Sodexo Online Müşteri İşlem Merkezi ile müşterilerine siparişlerle ilgili tüm işlemleri ve fatura takibini hızlıca yapma imkânı veriyor.
4. Şirket Araçlarının Yönetimini Kolaylaştırın
Şirket araçlarının yönetimi ve takibi işinizi zorlaştırıyorsa yapmanız gereken önemli işleri bu yüzden ertelemek zorunda kalıyorsanız Sodexo Fuel Pass ile bu sorunu kolayca çözebilirsiniz. Firmanızın, gerekli akaryakıtı avantajlı satın alma koşullarında almasını sağlayan Sodexo Fuel Pass, sizin de iş yükünüzü hafifletir. Kolay takip ve limitleme gibi pratik özellikleri bulunan bu ürün sayesinde çalışanlar fatura biriktirme, masraf formu doldurma gibi süreçlerle uğraşmazlar. Çünkü akaryakıt alımlarının saatini, tarihini, miktarını içeren detaylı bir rapor ile tam anlamıyla kontrol sağlarken ayda iki kez gönderilen faturalarla firmanızın ne kadar harcama yaptığını rahatlıkla görebilirsiniz. Ayrıca firma olarak Sodexo Fuel Pass karta, ister 500 ister 1000 TL istediğiniz miktarda limit belirleyip çalışanların akaryakıt harcamaları konusunda daha dikkatli davranmalarını sağlayabilirsiniz.
5. Çalışanları Mutlu Edin…
İnsan kaynakları, denilince akla gelen en önemli konulardan biri de insan ve yetenek yönetimi. Çünkü günümüzde, yetenekli insanı bulmak ne kadar zorsa kaybetmemek de bir o kadar zor. Siz de firmanızdaki yetenekli personeli motive etmek ve performanslarını arttırmak için ödüllendirme tekniğinden yararlanabilirsiniz. Örneğin; insan kaynakları birimi olarak Sodexo Gift Pass hediye çeklerini kullanarak çalışanlara birçok marka ve kategoride alışveriş yapma özgürlüğü sunabilirsiniz. Bunların yanında çalışanları, Sodexo Gift Pass Gıda ve Giyim çekleriyle ödüllendirdiğiniz takdirde firmanız da SGK ve damga vergisinden muaf olup %39’a varan vergi avantajı elde edebilir. Firmanızın elde edeceği vergi avantajını çalışan sayısını ve yardım bedelini girerek somut olarak hesaplayabilirsiniz.
Teşvik ve ödüllendirme harcamalarınızı tek bir fatura ile muhasebeleştirme imkanı sunan Sodexo Gift Pass hediye çekleri, en geç üç iş günü içinde firmanıza güvenli bir şekilde ulaşır.
Kaynak:
https://www.uyumsoft.com/hrm?gclid=EAIaIQobChMI5r6Vwpr64AIVAp3tCh3uyAriEAAYASAAEgKsHfD_BwE#kariyeryetenekyonetimi
https://www.berqun.com/tr/home#features
http://www.g-gsoft.com.tr/tr/cozumler/insan-kaynaklari/
https://www.academia.edu/34895921/%C4%B0nsan_Kaynaklar%C4%B1_Y%C3%B6netiminde_End%C3%BCstri_4.0_and_Dijitalle%C5%9Fme_Etkisi_-_Yetenek_Y%C3%B6netimi