brand id

Kurumsal Kimlik Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gerekenler

10 09 2024

Bazı markalar sundukları ürünleri ve güçlü reklam stratejileriyle binlerce kişinin aklına kazınmayı başarmıştır. Hatta birçok markanın sunduğu bir ürünün tek bir markayla özdeştirildiği durumlara da rastlamak mümkündür. Bu başarıların temelinde şüphesiz markaların kurumsal kimlik tasarımındaki başarı yatmaktadır. Söz konusu kurumsal kimlik olduğunda İkonik logolar, güçlü sloganlar ve şirket kültürü gibi birçok farklı unsurdan bahsedilebilir.

Marka gücü için oldukça önemli olan kurumsal kimlik tasarımına dair bilinmesi gerekenler yazımızda. Öncelikle gelin, kurumsal kimlik tasarımı kavramını tanımakla başlayalım.

Kurumsal Kimlik Nedir? 

Kurumsal kimlik bir şirketin kendini tanıtma, temsil etme ve dışarıdan algılanma biçimidir. Bir markanın görsel veya yazılı olarak yürüttüğü tüm iletişim kanallarının bütünü kurumsal kimliğine bağlı olarak ilerler. Bu kavram aslında bir işletmenin marka kimliğini ifade eder. Bunun için marka oluşum sürecinde kurumsal kimlik oluşturma sürecini büyük bir titizlikle yürütmek gerekir.

Kurumsal kimlik markanın müşterilerin gereksinimlerinde önemli bir yer edinmesini sağlar. Güçlü bir kurumsal kimlik firmanın pazardaki bilinirliğini ve tanınırlığını artırır. Ayrıca müşterilerin marka bağlılığını güçlendirir. Size yarım bir elma logosu göstersek aklınızda hangi kelimeler canlanır? Muhtemelen teknoloji, telefon veya bilgisayar… Apple markası ikonik logosu ve inovasyon odaklı ürün geliştirme stratejisiyle birçok kişinin hafızasında yer edinmeyi başardı. Hatta ürünleri ve şirket kültürüyle günümüzün ikonik teknoloji markalarından birisi haline geldi. Bu tür markaların sektöründe güçlü bir aktör haline gelmelerinde şüphesiz kurumsal kimliklerinin payı da var. Eğer siz de markanızın güçlü bir geleceğe yelken açmasını istiyorsanız kurumsal kimlik tasarımına önem vermenizde fayda var.

Kurumsal Kimlik Tasarımı Oluştururken Nelere Dikkat Edilmelidir? 

Kurumsal kimlik tasarımı sürecinde birçok farklı unsur yer almaktadır. Marka logosu, renk paleti ve yazımsal süreçte kullanılan yazı tiplerinden marka kültürüne kadar birçok unsur kurumsal kimliğin parçasıdır. Müşterilerle güçlü bir marka iletişimi oluşturmak için şu unsurlara dikkat etmeniz oldukça önemli:

Marka Değerlerini ve Misyonunu Belirlemek 

Kurumsal kimlik oluşturmanın ilk adımı, şirketin temel değerlerini, misyonunu ve vizyonunu net bir şekilde tanımlamaktır. Bu süreç markayı hedef kitleyle buluşturacak temel adımdır. Bunun için ilk olarak şirketin hedefleri, hedef kitlesi ve pazardaki konumu belirlenmeli ve bu bilgilerle kurumsal kimlik çalışmalarına yön verilmelidir.

Özgünlük ve Zamansızlık 

Söz konusu kurumsal kimlik olduğunda markanın ilerleyen süreçteki konumunu da düşünmek oldukça önemlidir. Örneğin daha önce bahsettiğimiz Apple markası 1977 yılından günümüze yarım elma logosuyla tanınmaktadır. İşte siz de bu örnekteki gibi güçlü bir temel oluşturabilmek için görsel unsurları özgün bir şekilde hazırlamalısınız. Logo, marka tasarımındaki renkler ve sloganlar eşsiz bir şekilde hazırlandığı takdirde marka kimliğini yakalamak daha kolay olacaktır. Tasarlanan görsel unsurların özgünlüğünün yanı sıra zamansız olmaları da oldukça önemli. Zira markanızın değişen trendlere karşı ayakta kalabilmesi için zamansız bir kimliğe sahip olması gerekir. Bunun için görsel unsurların tasarım süreçlerinde minimalist düşünmekte fayda var.

Müşteri Odaklı İletişim 

Markanın misyonu ve görsel unsurları hazırlandıktan sonraki aşama müşteri ilişkileridir. Güçlü bir marka profilli oluşturabilmek için müşteri memnuniyeti oldukça önemlidir. Zirabu noktada müşterilerin de birer pazarlama aracı olduğunun altını çizmek gerekir. Aldığı ürün veya hizmetten memnun kalan müşteri markaya referans olarak yeni müşterileri getirebilir. İşte tam da bunun için hizmet kalitesi ve müşteri iletişimi marka kimliğinin ayrılmaz bir parçasıdır.

Yenilikçi Yaklaşım 

Oluşturulan kurumsal kimliğin zamansız bir güce sahip olmasının temel yollarından birisi de çevik olmaktır. Değişen trendlere ve gelişen teknolojilere ayak uydurmak mevcut hedef kitleyi korumanız için oldukça önemli bir detaydır. Ayrıca bu yaklaşım yeni potansiyel müşteriler kazanmak için de oldukça önemlidir. Bundan dolayı değişen dünyaya ayak uydurabilmek için teknolojik gelişmeleri takip etmelisiniz. Örneğin Pluxee Cep POS hizmeti, müşterilerin saniyeler içerisinde ödeme yapmasına imkan tanımaktadır. Eğer siz de Pluxee dünyasındaysanız bu tür son teknoloji ürünlerden anında faydalanabilirsiniz.

Mutlu Çalışan, Güçlü Marka 

Bir markanın kurumsal kimlik başarısı yukarıda sıraladığımız unsurların yanında performansına da bağlıdır. Çünkü bir markanın başarısındaki en önemli pay çalışanlarındır. İşte bunun için çalışan motivasyonu, güçlü bir marka oluşturabilme yolunda oldukça önemlidir. Verimli bir çalışma ortamı oluşturabilmek için çalışanlarınıza uygun ve donanımlı yan haklar tanımlayamaya ne dersiniz? Pluxee Hediye ve Pluxee Yemek gibi hizmetlerimiz markanızın gücü için emek gösteren çalışanlarınıza motivasyon kaynağı olabilir.