Limited Şirket Nedir? Nasıl Kurulur?
13 01 2025
Girişimciler ve işletmeler iş süreçlerini resmi bir zeminde yürütebilmeleri için bir kuruluş ile hareket etmeleri gerekmektedir.
Limited şirket türü de ticari faaliyetlerin güvenli ve profesyonel bir biçimde yürütülebilmesi için tercih edilen bir yapıdır. Limited Şirketi hem düşük kuruluş maliyeti hem de sınırlı sorumluluk avantajıyla öne çıkar. Eğer henüz yapılanma aşamasında olan bir girişimciyseniz limited şirket nasıl kurulur gibi soru işaretlerine sahip olabilirsiniz. Limited şirket ne demek ve diğer soruların cevapları yazımızda.
Limited Şirket Nedir?
Limited şirket bir veya daha fazla gerçek ya da tüzel kişi tarafından, belirli sermaye ile kurulan bir şirket türüdür. Bu yapıda ortakların sorumluluğu sadece taahhüt ettikleri sermaye ile sınırlıdır. Türkiye'de en çok tercih edilen şirket türlerinden biri olan limited şirket, özellikle küçük ve orta ölçekli işletmeler için uygun bir yapı sunar. Limited şirketlerde ortakların şirket borçlarından şahsi mal varlıklarıyla sorumlu değildirler. Ortaklar yalnızca şirkete koymayı taahhüt ettikleri sermaye tutarı kadar sorumluluk taşır. Ayrıca, limited şirket tüzel kişilik olarak kendi adına haklara sahip olabilir ve borç altına girebilir.
Limited Şirket Nasıl Kurulur?
Limited şirket kuruluş süreci birkaç aşamadan oluşur. Bu süreçleri adım adım ve doğru bir şekilde ilerletmek şirketin yasal olarak faaliyet gösterebilmesi için oldukça önemlidir. İşte limited şirket kurma aşamaları:
- Limited şirket kuruluşunun ilk adımı, şirketin ana sözleşmesinin hazırlanmasıdır. Bu sözleşme şirket adı, merkezi, faaliyet alanı, sermaye miktarı ve ortakların paylarını içerir.
- Eğer şirketin ilgili alanda faaliyet izni almaları gerekiyorsa bu izinlerin eksiksiz bir şekilde alınması gerekir.· Ortakların asgari 50.000 TL sermaye yatırarak alınan belgelerin başvuru evraklarına eklenmesi gerekir.
- Noter onaylı ana sözleşme, ortakların kimlik fotokopileri, şirket adres bilgileri ve vergi dairesine başvuru için gereken belgeler hazırlanarak ticaret siciline başvuru yapılır.
- Yetkili personel tarafından evraklar kontrol edildikten sonra MERSİS’ten sözleşme çıkarılarak başvuran kişiden imza talep edilir.
- İmza ve mühür işlemleri tamamlandıktan sonra ticaret sicil kaydı gerçekleştirilerek şirket faaliyetleri onaylanır. Bununla birlikte vergi dairesi kaydı ve ticaret sicil numarası da alınarak şirketin vergi süreçlerinin de başlatılması gerekir.
Eğer ticaret sicil kaydını yaptırmak için yeterli bilgiye sahip değilseniz şu yazımızı inceleyin: Ticaret Odası Sicil Kaydı Nedir? Nasıl Alınır?
Küçük ölçekli veya büyük ölçekli fark etmeksizin her işletmenin düzenli ve güçlü bir şekilde büyüyebilmesi için çalışan motivasyonu büyük önem taşımaktadır. Bunun için işletme sahiplerinin çalışanlara özel, ayrıcalıklı ve konforlu bir iş hayatı sunmalarında fayda var. Eğer siz de aynı fikirdeyseniz çalışan motivasyonun kalbi olan Pluxee dünyasına hoş geldiniz! Pluxee Yemek Kartı ve Pluxee Hediye gibi hizmetlerimiz çalışanlarınıza ayrıcalıklı imkanlar sunabilmeniz için doğru adres. Bu hizmetlerimizi tercih ederek vergi avantajı ve muhasebeleştirme kolaylığı gibi avantajlara sahip olabilirsiniz.